@Budapest HBF: Ja, a HÉV Óbuda MÁV Állomás szárnyvonala az megvan, még gyerekkoromból emléxem, hogy hébe-hóba használták. Aztán mikor az Északi összekötőt felújították, akkor a Dezsők bejöttek Margit hídig.
Csak elsőre nem értettem, hogy mi ez az esztergomi vonalról 1-esre átszállás. Egyébként van régóta arra is terv, hogy az 1-es kimenjen a Bécsi úton a vasútig, de egyelőre arra sem sok esélyt látok.
"...mivel előbb-utóbb mindenképpen lesz egy olyan viszonylat, amely a szentendrei HÉV-ből ágazik ki az esztergomi vonalra, s ilymódon az 1-es villamosra való átszállás lehetőségét már a Szentlélek téren megadja."
engem ez a beruhazas annyiban erdekel hogy a bezzegromaniaban milyen olcson epitik a metrot, foknt ha a Deli Osszekoto vasuti vonal kiepitesenel csak megemlietttek ezt a projektet hogy de bezzeg a romanok is olcsobbak...
akkor ami itt lathato hogy valoszinuleg egy tervezesi szakaszban levo es jo balkani mentalitasu projektrol van szo
Kedves @Albu:
1.) Nem pergett le rólam.
2.) Nekem csak nagyszülői kötödésem van Kolozsvárhoz.
3.) Az első hozzászólásodból nem az derült, ki hogy tudod, vagy utána tudnál nézni, hanem az, hogy kéretlen akadékoskodással csak azt várod el, hogy valaki válaszoljon, nehogy utána kéne nézni (ugyanis ez jelenkorban baromira jellemző)
@gigabursch: A Răzoarele-domb alatt a Gorbó azaz Gârbăul északkeleti legszélén lévő kis rézsüt kell érteni, ami az utcáról kapta a rögtönzött nevét. Az eredeti cikk vegyesen használja a zona Răzoarelor és a dealul Răzoarelor kifejezéseket. (Mindkettőre egyjegyű számosságú találat van rá a világhálón.)
A kettő fogalom topográfiai jelentése közt bő másfél km távolság van, a szintkülönbség kb. kettőszáz méter.
Egyébként kolozsvári vagyok. De ma még a geológus édesapámat is felhívtam, aki az egyetem óta: bő fél évszázada járja a környéket, és a domborzati elemek nevét fejből tudja komplett fél megyében, mindkét nyelven, pláne amiknek a térképezésében részt vett.
Kuszálik József régi barátunk, ők ketten igen szorosan tartják a kapcsolatot. De ahogyan ismerlek, ez mind lepereg rólad. Isten áldjon!
@totii:
Kár volt sietned...
Gondoltam a hülye kérdés helyett esetleg veszi a fáradságot és utánanéz.
- turista térképek
- mapire
- bármilyen kolozsvári magyar szervezet
- ...
Mikrotörténetként érdemes megemlíteni: a sportcsarnok után a Plopilor azaz a Nyárfasori lakótelep megállópárja következik: itt,* ebben az egy megállóközben 1987-ben a vágány a toronyházak mögé (a Malomárok partjára) épült, vagyis a kétvágányú villamospálya letért az úttestről, aztán bő 300 m után visszatért arra. (Ha valaki meg tudja mondani, hogy miért, azt megjutalmaznám.) Ez az anomália 1991-ben meg is szűnt, két lépcsőben: eleinte már csak a Monostor felé tartó vágányt használta a fogalom, az ellenkező (Munka sgt.) irányú forgalom pedig az úttest közepére újonnan épült vágányra került át; végül mindkét irányban ez az egy megállónyi szakasz is az úttest közepén haladt, ahogyan a város többi részén. Viszont a régi vágány részben még sokáig megmaradt, félreállási lehetőségként. Aztán garázssor került a helyére, ma ott parkoló van; mellette a templomkertből a zúzottkő csak 2013-ban tűnt el.
* wikimapia.org/#lang=en&lat=46.764163&lon=23.564000&z=18&m=w&show=/27120688/ro/Linia-de-tramvai-(varianta-veche)
Igen, ez egy jó megoldás lenne, ugyanúgy rá lehetne bízni a Szabadka-szeged viszonylatot is szerbekre, hogy járjanak a saját gépeikkel, így onnan is kikerülne egy Uzsgyi. szlovák vasút is járhatna Hegyeshalomig Pozsonyból egy Flirtet meg lehetne spórolni.
Még egy alternatívát megemlítenék (valamennyire az utolsóhoz kapcsolódik), az pedig az együttműködés a szomszédos országok vasúttársaságaival. Például a szobi személy elmehetne Érsekújvárig, cserébe a szlovák Bézé Losoncról mehetne egészen Hatvanig. Ha jól számolom, ez nekünk plusz egy Kisst jelent és mínusz kettő Bézét, a szlovákoknak meg plusz kettő Studenkát és mínusz kettő Skoda-Elefántot (vagy mi a csoda az, ami ott jár), meg persze mindkét esetben jobb szolgáltatást (egy kis menetrend-szinkronizálás azért szükséges, percekről van szó).
Persze nem túl sok ilyen viszonylat vagy viszonylatpár van, de ez is több a semminél. De akár közösen is ki lehetne szervezni a szolgáltatást, talán mind a három fél jobban járna egy ilyennel.
Ideális jármű az lenne, mert persze mindenre van kifogás, ami pl.
Keveset fogyaszt ( Bz-hez képest minden sokat fogyaszt szóval kifogás lenne)
Sok van belőle, mert szó szerint fossa a gyártó
Lehetőleg szinte ingyen vagy még olcsóbban, kb. dobálják az ember után ,hogy vegyétek már mert másnak nem kell.
Csak ezeket a járműveket Credonak hívják és gumikeréken mennek.
Jajj hát ezen a híresen minőségi vasúthálózaton nem lehet csak úgy minden szarral közlekedni, itt az utasok már hozzászoktak a magas minőségi szolgáltatáshoz
Az eltérő áramnemekkel mi lenne?
Vagy az új villamosoknak kellene kétáramrendszerűnek lennie, vagy a nosztalgiaflottát kellene átalakítani. Utóbbi talán szerencsésebb lenne .
@nyelv-ész: Abszolút nem reális újabb keresztezési helyeket építeni. Erős oldallejtés van szinte végig, és minden be van építve. Meg amúgy egy értelmes méretű járművel az óránkénti 8 indulás elég kell, hogy legyen.
MKK-blog
Utolsó kommentek:
nyelv-ész 2025.04.25. 15:27:20
Csak elsőre nem értettem, hogy mi ez az esztergomi vonalról 1-esre átszállás. Egyébként van régóta arra is terv, hogy az 1-es kimenjen a Bécsi úton a vasútig, de egyelőre arra sem sok esélyt látok.
Bejegyzés: Közlekedés Rákosrendezőn - az MKK koncepciója
Budapest HBF 2025.04.05. 13:34:27
Bejegyzés: Közlekedés Rákosrendezőn - az MKK koncepciója
nyelv-ész 2025.03.22. 10:13:21
Hogy mi?
Bejegyzés: Közlekedés Rákosrendezőn - az MKK koncepciója
gigabursch 2025.02.25. 05:47:11
Ami bennem felmerült: a Nagy Lajos király útja és a váci/veresegyházi vonal összehangolása vasvilla (TramTrain) üzemmódban.
Bejegyzés: Közlekedés Rákosrendezőn - az MKK koncepciója
Arcade Macho 2024.11.02. 01:28:10
akkor ami itt lathato hogy valoszinuleg egy tervezesi szakaszban levo es jo balkani mentalitasu projektrol van szo
Bejegyzés: Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
gigabursch 2024.10.31. 10:46:10
1.) Nem pergett le rólam.
2.) Nekem csak nagyszülői kötödésem van Kolozsvárhoz.
3.) Az első hozzászólásodból nem az derült, ki hogy tudod, vagy utána tudnál nézni, hanem az, hogy kéretlen akadékoskodással csak azt várod el, hogy valaki válaszoljon, nehogy utána kéne nézni (ugyanis ez jelenkorban baromira jellemző)
Pont ezért nem siettem a válasszal.
Bejegyzés: Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
Albu 2024.10.30. 20:58:10
A kettő fogalom topográfiai jelentése közt bő másfél km távolság van, a szintkülönbség kb. kettőszáz méter.
Egyébként kolozsvári vagyok. De ma még a geológus édesapámat is felhívtam, aki az egyetem óta: bő fél évszázada járja a környéket, és a domborzati elemek nevét fejből tudja komplett fél megyében, mindkét nyelven, pláne amiknek a térképezésében részt vett.
Kuszálik József régi barátunk, ők ketten igen szorosan tartják a kapcsolatot. De ahogyan ismerlek, ez mind lepereg rólad. Isten áldjon!
Bejegyzés: Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
gigabursch 2024.10.29. 20:11:47
Kár volt sietned...
Gondoltam a hülye kérdés helyett esetleg veszi a fáradságot és utánanéz.
- turista térképek
- mapire
- bármilyen kolozsvári magyar szervezet
- ...
Bejegyzés: Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
totii 2024.10.29. 14:27:32
Bejegyzés: Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
Albu 2024.10.28. 10:45:28
Bejegyzés: Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
gigabursch 2024.10.27. 06:28:53
Amúgy meg tipikusan olyan ez, mint az Észak-erdélyi autópálya...
Bejegyzés: Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
Albu 2024.09.23. 22:03:45
* wikimapia.org/#lang=en&lat=46.764163&lon=23.564000&z=18&m=w&show=/27120688/ro/Linia-de-tramvai-(varianta-veche)
Bejegyzés: Kolozsvári metró – ki lehet ebből még hozni valamit értelmeset?
Budapest HBF 2024.09.23. 16:51:14
Bejegyzés: Kolozsvári metró – ki lehet ebből még hozni valamit értelmeset?
gigabursch 2024.09.23. 14:29:50
Ja, nem...
De az a mohácsi 400 mrd honnan jön? Arra azért kíváncsi vagyok ...
Bejegyzés: Kolozsvári metró – ki lehet ebből még hozni valamit értelmeset?
Adani 2024.07.01. 09:14:40
Igen, ez egy jó megoldás lenne, ugyanúgy rá lehetne bízni a Szabadka-szeged viszonylatot is szerbekre, hogy járjanak a saját gépeikkel, így onnan is kikerülne egy Uzsgyi. szlovák vasút is járhatna Hegyeshalomig Pozsonyból egy Flirtet meg lehetne spórolni.
Bejegyzés: 628-as vita - az MKK reakciója
totii 2024.06.30. 20:14:50
Persze nem túl sok ilyen viszonylat vagy viszonylatpár van, de ez is több a semminél. De akár közösen is ki lehetne szervezni a szolgáltatást, talán mind a három fél jobban járna egy ilyennel.
Bejegyzés: 628-as vita - az MKK reakciója
Adani 2024.06.19. 13:45:55
Ideális jármű az lenne, mert persze mindenre van kifogás, ami pl.
Keveset fogyaszt ( Bz-hez képest minden sokat fogyaszt szóval kifogás lenne)
Sok van belőle, mert szó szerint fossa a gyártó
Lehetőleg szinte ingyen vagy még olcsóbban, kb. dobálják az ember után ,hogy vegyétek már mert másnak nem kell.
Csak ezeket a járműveket Credonak hívják és gumikeréken mennek.
Bejegyzés: 628-as vita - az MKK reakciója
Lovrin 2024.06.14. 09:24:43
Bejegyzés: 628-as vita - az MKK reakciója
totii 2024.04.29. 16:24:24
Vagy az új villamosoknak kellene kétáramrendszerűnek lennie, vagy a nosztalgiaflottát kellene átalakítani. Utóbbi talán szerencsésebb lenne .
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.21. 00:00:53
Bejegyzés: A Fogasról másként