Az eltérő áramnemekkel mi lenne?
Vagy az új villamosoknak kellene kétáramrendszerűnek lennie, vagy a nosztalgiaflottát kellene átalakítani. Utóbbi talán szerencsésebb lenne .
@nyelv-ész: Abszolút nem reális újabb keresztezési helyeket építeni. Erős oldallejtés van szinte végig, és minden be van építve. Meg amúgy egy értelmes méretű járművel az óránkénti 8 indulás elég kell, hogy legyen.
Fogas egyvalamiben verhetetlen és ezt járműbeszerzésnél is figyelembe kell venni és fejlesztésnél is. Kerékpár szállításra a legjobb, Downhillesekkel televan hétvégente a pótkocsi, akik felvonóként használják a fogast. Ezt az igényt ki kell szolgálnia az új járműnek is. SZKT-t és a Normafát el kell érnie ez nem kérdés.
@Budapest HBF: De ezzel nem az utazási igényeket szolgálod ki, hanem a villamos üzem jelenlegi helyzetéhez igazítod a járatot. Ennek így semmi értelme. Mellesleg a reggeli 1-2 órányi csúcsidő az, ami gondot okozhat, a nap többi részében simán be kell férjen negyedóránként egy körúti plusz járat.
Ha amúgy is hozzá kell nyúlni a Fogas pályájához, akkor lehet több kétvágányú szakaszt csinálni, több járműkereszttel. Meg lehet hosszabbítani a peronokat is, hogy olyan hosszabb járművek is elférjenek, amelyek a nagykörúton is használható kapacitást adnak, és akkor a hegyről a Széll Kálmánra leérkező járat besorolhat, és kiválthat egy 4-es vagy egy 6-os szerelvényt. És akkor nem a Nyugatinál van az alsó végállomása, hanem például a Mester utcánál. És akkor három metróvonallal van közvetlen kapcsolata a viszonylatnak.
@fkv.119: De miért kéne átállni? Kinek romlik a szolgáltatása? A Művész útnál és a Széchenyi-hegynél ugyanannyi vonat állna meg, mint ma. A Városkút és az Adonisz kihagyása menetrendileg kell, mert azokkal együtt nem működne a 7,5 perces követés. Miáltal pedig a 21A-nak maradnia kell a Svábhegyig minden esetben, azok ki tudják ezt a két megállót szolgálni. Az Orgonásnál és az Esze Tamás sulinál meg végülis minden vonat megállna, tehát ott meg jobb lenne a helyzet, mint jelenleg.
@nyelv-ész: Nem, nem negyedóránként menne fel a hegyre, nézd meg a menetrendet. 7,5 perces a csúcsidei követés, tehát 15-15 lenne a megosztás. Félóránként járó viszonylatra Budapest belvárosában nem kíváncsi senki.
@nyelv-ész: Világos, hogy oda akarnak menni, a baj csak az, hogy hétköznap csúcsban nem fogsz beférni sehogy sem a Nagykörútra. Már így is fullon van a 2 percező 4/6-tal és a mellé random beeső 17-esekkel. Ugyanez a helyzet a Városmajor és a Déli között. Ez a logikája annak, hogy hétköznap, amikor a legtöbb villamos van a főirányon, akkor az 59-essel van összekötve, hogy ne jelentsen plusz járműmennyiséget a Fogas meghosszabbítása, hétvégén meg, amikor több hely van, akkor lehet küldeni erre-arra. Egyébként meg a meghosszabbítás után is simán elképzelhető, hogy hétvégén nagyobb lesz valamivel a forgalom, a végigmenő 21-eseknél is hasonló a helyzet perpill.
@Budapest HBF: De a hegyen lakók meg hétköznap nem a Farkasréti Temetőbe akarnak menni, hanem be a városba. Ezt tényleg magyarázni kell?
Továbbá ha mondjuk negyedóránként jár fenn a hegyen, akkor az azt jelenti, hogy óránként kettő menne a Móricz felé, kettő meg a Nyugati felé. Nehogy már ne férjen be a Nagykörútra óránként két hegyivillamos...
@Budapest HBF: Egyáltalán mi a célja a fogasnak? Ha csak dísznek van, akkor nem bővíteni, hanem megszűntetni kell, ha meg használni is akarjuk, akkor meg minek vennénk ki belőle megállókat? Kevesen szállnak le ott? Lehet. De ők meg álljanak át autóra, és csinálják a dugót a városban? Van mellette busz oké, de ezt most ki akarjuk váltani fogassal, vagy sem? Ha nem, akkor minek a fogas? Úgy vélem a mai világban amikor a gáz és olajcsapot bármikor elzárogatják a ruszkik, áram meg van, akkor talán nem a bizonytalanra kéne alapozni a közlekedésünket.
A legjobb lenne ha csak villamosok (+metró) járna a városban, elég lenne a főbb útvonalakra, cserébe viszont az utasoknak biztosítani kéne a bicikliszállítási jogot, hogy a kiseő buszjáratokat a távolabb megálló villamosokról lekerekezhessék. Ez nyilván ülőhely felszámolásokkal járna, de ha úgyis gyalogolni kell utána, akkor majd mindenki viszi magával a cangáját, nem fog pampogni hogy miért nincs több ülés. Főleg ha 10 perc helyett 2 percenként jönne a következő. Valahogy így tudnám elképzelni a dugóban álló buszok kiváltását.
@fkv.119: Mert amikor megépítették, még se Széll Kálmán tér, se Normafa nem volt a ma ismert formában. Járt a lóvasút a Lánchídtól a Zugligetbe, ahhoz kellett kapcsolat, aztán ennyi. Először ráadásul csak a Svábhegyig ment a vonal, később hosszabbították meg a mostani végpontig.
@fkv.119: A Fogas kis megállóiban ma is max negyedóránként áll meg a vonat, így ha minden második vonat szolgálja ki, még azzal együtt is jobb a kiszolgálás a Moszkváig járással és egyebekkel. Egyébként is jellemzően az van, hogy ezek körül vagy nincs semmi (ld. Erdei Iskola), vagy összvissz tucatnyi lakóház van, akinek tényleg az kell (Orgonás), esetleg valami marginális célforgalmi igény van (Esze Tamás suli, GYV-végállomás). Ráadásul az esetek többségében kicsit több gyaloglással valamelyik buszjárat is elérhető. A Városkútnál meg az Adonisz utcánál meg tényleg semmi hozzáadott érték nincs a buszhoz képest.
A megállók kihagyása amúgy alapvetően nem az összmenetidő csökkentése miatt kell, hanem, hogy átérj a keresztek között. Mivel a tempó alacsony, és nem nagyon tudsz rajta segíteni sem, a megállások száma az, amivel érdemben lehet gyorsítani.
@NAR: Ez nem egy versenyjárat volna, ha megvalósulna a Fogas meghosszabbítása a Normafához, akkor a Délitől és a Moszkváról ez járna fel oda, és pont, a 21-es fordulna Svábhegynél. Tehát aki a Normafára megy, az mind megjelenne a Fogason.
@nyelv-ész: 2-3 perc az lófasz bkv-s viszonylatban, ennél többet eltöltesz a megállóban ácsorogva, ezért nem érdemes kihagyni megállókat, potenciális utasokat veszítve.
@NAR: Nem is az a lényeg, hanem ha bkv-s vagy, akkor mennyi macera átszállni rá. Ha még közbe kell iktatni egy másik járatot hogy egyáltalán eljuss a felszállási pontra, akkor inkább hagyod a faszba az egészet, mész busszal az Istenhegyin. Ezért nem ül rajta senki.
"a Normafa kiszolgálásának javításában való részvétel ugyanis csak akkor érhető el, ha a vonal eljut oda, ahova, illetve ahonnan az emberek közlekedni szeretnének"
Nem is értem miért nem eleve odáig húzták amikor megépítették. Most így nagyon a semmiből a semmibe vezet, talán ezért is csak egy városnéző szórakozás csupán.
@NAR: Ha nem kell átszállni útközben, akkor nagyobb a hajlandóság az utazásra. Legjobb példa a 17-es: amíg nem jött létre a budai fonódó hálózat, alig lézengtek rajta. Most meg ki van tömve rendesen már az északi végén is.
MKK-blog
Utolsó kommentek:
totii 2024.04.29. 16:24:24
Vagy az új villamosoknak kellene kétáramrendszerűnek lennie, vagy a nosztalgiaflottát kellene átalakítani. Utóbbi talán szerencsésebb lenne .
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.21. 00:00:53
Bejegyzés: A Fogasról másként
Adani 2024.04.19. 07:57:59
Bejegyzés: A Fogasról másként
nyelv-ész 2024.04.18. 21:00:42
Ha amúgy is hozzá kell nyúlni a Fogas pályájához, akkor lehet több kétvágányú szakaszt csinálni, több járműkereszttel. Meg lehet hosszabbítani a peronokat is, hogy olyan hosszabb járművek is elférjenek, amelyek a nagykörúton is használható kapacitást adnak, és akkor a hegyről a Széll Kálmánra leérkező járat besorolhat, és kiválthat egy 4-es vagy egy 6-os szerelvényt. És akkor nem a Nyugatinál van az alsó végállomása, hanem például a Mester utcánál. És akkor három metróvonallal van közvetlen kapcsolata a viszonylatnak.
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.13. 20:36:40
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.13. 20:32:11
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.13. 20:31:02
Bejegyzés: A Fogasról másként
nyelv-ész 2024.04.13. 15:46:31
Továbbá ha mondjuk negyedóránként jár fenn a hegyen, akkor az azt jelenti, hogy óránként kettő menne a Móricz felé, kettő meg a Nyugati felé. Nehogy már ne férjen be a Nagykörútra óránként két hegyivillamos...
Bejegyzés: A Fogasról másként
fkv.119 2024.04.13. 15:45:43
A legjobb lenne ha csak villamosok (+metró) járna a városban, elég lenne a főbb útvonalakra, cserébe viszont az utasoknak biztosítani kéne a bicikliszállítási jogot, hogy a kiseő buszjáratokat a távolabb megálló villamosokról lekerekezhessék. Ez nyilván ülőhely felszámolásokkal járna, de ha úgyis gyalogolni kell utána, akkor majd mindenki viszi magával a cangáját, nem fog pampogni hogy miért nincs több ülés. Főleg ha 10 perc helyett 2 percenként jönne a következő. Valahogy így tudnám elképzelni a dugóban álló buszok kiváltását.
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.13. 13:11:39
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.13. 13:05:05
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.13. 13:02:57
A megállók kihagyása amúgy alapvetően nem az összmenetidő csökkentése miatt kell, hanem, hogy átérj a keresztek között. Mivel a tempó alacsony, és nem nagyon tudsz rajta segíteni sem, a megállások száma az, amivel érdemben lehet gyorsítani.
Bejegyzés: A Fogasról másként
Budapest HBF 2024.04.13. 12:57:55
Bejegyzés: A Fogasról másként
nyelv-ész 2024.04.13. 09:47:02
"...felesleges a megállók kihagyása, és a menetidő buszjáratokhoz erőltetése"
Bejegyzés: A Fogasról másként
fkv.119 2024.04.13. 06:24:41
Bejegyzés: A Fogasról másként
fkv.119 2024.04.13. 06:22:58
Bejegyzés: A Fogasról másként
fkv.119 2024.04.13. 06:21:48
Bejegyzés: A Fogasról másként
fkv.119 2024.04.13. 06:19:49
Nem is értem miért nem eleve odáig húzták amikor megépítették. Most így nagyon a semmiből a semmibe vezet, talán ezért is csak egy városnéző szórakozás csupán.
Bejegyzés: A Fogasról másként
nyelv-ész 2024.04.12. 18:12:21
Bejegyzés: A Fogasról másként
nyelv-ész 2024.04.12. 18:08:17
Bejegyzés: A Fogasról másként