Számvetés a fővárosi vezetés elmúlt bő évéről
2021. január 15. írta: szerb ponty

Számvetés a fővárosi vezetés elmúlt bő évéről

A tavaly ősszel hivatalba lépett Karácsony Gergely főpolgármesterhez 2019. októberében fordult nyílt levéllel a Magyar Közlekedési Klub. Ebben olyan fő intézkedéseket szedtünk össze, amelyekhez elsősorban nem pénz, hanem akarat kell, és a forrásigénye is megfelel(t) a fővárosi önkormányzat anyagi léptékeinek. Nyilván a COVID-19 járvány, illetve a Kormány végtelen fantáziája a fővárosi források megcsapolására azóta ezt a mozgásteret is csökkentette, de egy számvetést összeállítottunk.

  1. Az eredeti BKK helyreállítása és megerősítése

Na, ez az, ami pénzt nem, csak akaratot igényelt volna. A BKK 2010-es létrehozása európai szinten is jelentős, korszakalkotó lépés volt. Létrejött egy üzemeltetőktől független, a felhasználók érdekeit képviselő szervezet, amely átfogta a közlekedés teljes spektrumát. Az idő már néhány év alatt látható eredményekkel igazolta is az új felállás létjogosultságát: villamosfejlesztések, járműbeszerzések, minőségellenőrzés, új arculat, társadalmi egyeztetések, valamint számos kerékpáros fejlesztés jelezte, hogy jó irányba halad a város.

Sajnálatos módon ugyanakkor a korábbi főpolgármester sosem értette meg igazán a cég lényegét, és tarkabarka tanácsadói köre nyomására az elmúlt öt évben gyakorlatilag felszámolta azt. Kiszedték a cégből a közúti szervezetet, és a vezetést egy olyan emberre bízták, aki már addig is minden szerepében megbukott, így senkit nem lepett meg a BKK élén vallott totális kudarca sem. A fejlesztések megálltak, a kommunikáció megszűnt, és a jó szakemberek otthagyták a céget.

Mivel 2014 végén Karácsony Gergely egyedüli közgyűlési képviselőként szavazott a BKK kiherélése ellen, jogos remény volt, hogy nagy erőkkel megkezdődik a BKK eredeti koncepciójának helyreállítása. Ebben aztán súlyosan csalódtunk. A BKK pártpolitikai csatározások terepe lett, a Budapest Közúthoz kiexportált kezelői feladatok és a BKV tökeinek szorosabb fogása egyáltalán nem valósult meg, nem utolsósorban azért, mert utóbbi két üzemeltető cég az MSZP-s főpolgármester-helyetteshez, míg a BKK a Párbeszédhez került, mindezeket megfejelte a DK által delegált IG-elnök. Eredmény: a Vitézy Dávid óta egyetlen értelmes vezérigazgatót három hónap alatt kicsinálták, míg az ex-vezérigazgató ezzel párhuzamosan a többek között a Fővárostól elvont forrásokból szépen felépíti a kormányzati BKK-t, folyamatosan elcsábítva az értelmes szakembereket, és az ígéretes projekteket. Mindeközben a BKK-nál már vezérigazgató-helyettessé lépett elő az a vezető, aki szerint 40 év felett csak a szegény emberek járnak busszal. Csak remélni tudjuk, hogy a januártól hivatalba lépő új vezérigazgató végre elkezdi a 2019 ősz óta esedékes szervezeti integrálásokat, és nem akad el a fent taglalt politikai útvesztőben.

Továbbiak a témában: A BKK elmúlt évei I. és II. rész

Értékelés: 0/5 

  1. A villamosközlekedés gyorsítása

Etéren nem történt semmi. Amikor az új városvezetéssel egy-egy kamu konzultáció keretében próbáltuk felvenni a kapcsolatot 2019 végén, a problémát kifejezetten jeleztük, azonban már akkor láttuk, hogy Dorosz Dávid és körének ingerküszöbét nem érte el a kérdés.

Értékelés: 0/5

Továbbiak a témában: Miért lassú a budapesti villamosközlekedés? 

  1. A trolibuszhálózat átalakítása

A trolik kapcsán hangos vita bontakozott ki a Kormány és a Főváros között, mivel Budapest csak a kormány hozzájárulásával tudott volna hitelt felvenni a szükséges forrás előteremtéséhez. Ezt persze a kormány már csak brahiból sem adta meg, így egyelőre állóháború van: a gyártó szeretne pénzt látni, így egyelőre kitolták a lehívás határidejét. Hogy mi lesz, nem tudni, de az jó, hogy a Karácsony-féle városvezetés beleállt az ügybe.

Ettől függetlenül a hálózaton lehetett volna jelentős előrelépéseket tenni, sőt egyes kisebb vezetéképítéseket akár saját pénzből is el lehetett volna kezdeni. Mindezekből nem sok történt, pusztán a 82-es troli hétvégi meghosszabbítása, illetve a kiskörúti troliforgalom (ideiglenes) fejlesztése történt meg. Ez így még kevés.

Értékelés: 2/5

Részletes hálózati javaslataink elolvashatók itt: Trolihálózat fejlesztési lehetőségei 

  1. A Rákóczi-Thököly út tengely felszabadítása

Hát ezen sajnos semmi nem történt. Ugyan volt a Fővárosban gondolkodás a Rákóczi-Kossuth Lajos tengely járvány alatti forgalomcsillapításáról, azonban ebben végül semmi nem történt. A Blaha Lujza tér felújításánál is csak annyit sikerült módosítani a Tarlós-féle rémálmokon, hogy legalább a Rákóczi-tengely nem kerül elépítésre, ellentétben a Népszínház utcai villamos Rákóczi útra kivezetésével.

Értékelés: 0/5

A Rákóczi út fejlesztéséről és más villamosfejlesztéskről itt lehet olvasni: Hol érdemes villamost fejleszteni Budapesten? 

  1. A dél-pesti villamoshálózat fejlesztése

A Főváros a dél-pesti fejlesztésekre lényegében nem mutat érdeklődést, amit jelez, hogy különösebb ellenállás nélkül átengedték az összes érintett projektet a BFK-nak (nyilván elsősorban forrásoldali probléma miatt).

Holott utóbbiak sajnos egyáltalán nem mennek olyan irányba, hogy a Fővárosnak csak úgy szó nélkül hagyni kellene a dolgot. A Galvani-híd története önmagában a négyes metróhoz mérhető bukás irányába halad: a Főváros és a IX. kerület számunkra érthetetlen módon ment bele egy olyan híd megvalósításába, amely az autósok egy szűk rétegén túl a világon senkinek nem használ, de jó sok pénzbe kerül, és a városszövetet is alaposan megbombázza. Érthetetlen, hogy az új városvezetés miért söpörte le a közlekedési szakma politikai örömlánynak még nem beállt részlegének azon véleményét, amely egyértelműen az Albertfalvi híd megépítését javasolta.

A térséget is érintő 5-ös metró alapkoncepciója ugyan jó, de pont a Pesterzsébetet érintő elképzelései tévesek. Az alapvetően nem nagyvasúti, vagy metrós üzemre hivatott rendszer fejlesztését egyelőre úgy tervezik, hogy még elvi lehetőségként sem merül fel a pesterzsébeti villamoshálózat bekötése. Helyette egy “pesterzsébeti intermodális csomóponttal” kívánják feledtetni az ottaniakkal, hogy a csodametró a lakótelep centrumától két buszmegállónyira áll majd meg.

Az egyetlen halvány reménysugár a Haller-delta megépítése volt, de még itt sem sikerült lecsapni a teljesen egyértelmű hálózati fejlesztéseket, pedig ehhez csak a viszonylatok átszervezése lenne szükséges. Ugyan a főpolgármester többször hangoztatta a pesterzsébeti villamos Belvárosba vezetés iránti igényét, szemmel láthatóan a közlekedésszervezésben illetékes BKK-vezetés (pontosabban a City-troli megálmodója) valahogy ezt nem hallotta meg. Javasoljuk esetleg a személyes beavatkozást, ilyen típusú embereknek már rég át kellett volna írni a munkakörijét a portás feladataira.

Értékelés: 1/5

Dél-Pest perspektíváiról itt írtunk korábban: Merre tovább Dél-Pesten? 

  1. Időalapú jegyrendszer bevezetése

Nos, ha valamit, akkor ezt gyorsan és egyszerűen meg lehetett volna valósítani. Már a legelején szóltunk, többször is, de ez sem érte el az ingerküszöböt. Inkább lyukasztgatunk tovább. Pedig nyugodtan lehetne a jelenlegi papírjeggyel is játszani, kétszámjegyű azon BKV-járművek száma, amin még meggymagozó található.

Értékelés: 0/5 

  1. A főútvonalak kerékpározhatóvá tétele

Gyakorlatilag ez az egyetlen ügy, amelyben érdemi előrelépésről lehet beszélni, és az új városvezetés valóban korszakalkotó lépéseket tett. Más kérdés persze, hogy vajon lett-e volna ebből valami COVID nélkül, de a Nagykörút és társai kerékpározhatóvá tétele régóta várt, elengedhetetlen lépések. Az pedig külön dicséretet érdemel, hogy a városvezetés nem szaladt ki a dologból az első erőszakos autós tiltakozáshullám után, hanem derekasan végigvitte az ügyet.

Értékelés: 5/5

 A budapesti kerékpáros kérdésekről bővebben: Hogyan kerekezzünk Budapesten? 

  1. A közbiztonság növelése a közösségi közlekedésben 

Bár érdemi előrelépésnek nyomát itt sem látjuk, a COVID miatt átalakult rendfenntartási feladatok és erőforráshiány miatt e szempont értékelésétől most eltekintünk. 

  1. Villamos és buszmegállók fejlesztése és akadálymentesítése 

Ugyan a villamosperonok akadálymentesítésének tervezése továbbra is folyik az 50-es és 56-os villamosok mentén, illetve minden újonnan épülő beruházásnál már az egységes akadálymentes peronok valósulnak meg (lásd Haller-delta). Azonban a forráshiány miatt a tervek a szekrény mélyén porosodnak, így meg nehéz eredményeket elérni.

 Értékelés: 1/5 

  1. Kerékpártárolási és javítási lehetőségek kiterjesztése

A főútvonalak kerékpáros fejlesztéseinek értékéből sokat levon, hogy a kiegészítő beruházások szinte teljesen hiányoznak. Nem igazán látunk szándékot fővárosi szintű tárolólétesítésre, csupán egyes metróállomásokon kerültek elhelyezésre drága, de kevésbé funkcionális kerékpártároló modulok.

Szintén ebbe a műfajba sorolható probléma a Bubi elhanyagolása. A faceliftre erősen rászoruló műfaj megújításának kezdeményezésével a vezetés addig késlekedett, amíg a régi szerződés lejárt, így szégyen-szemre a megújulás egy fél éves kényszerszünettel kezdődik majd. Az új bringák ráadásul alig lesznek könnyebbek, kevesebb is kerül majd ki, ráadásul a BKK-s jegytermékekkel való kombinálhatóságuk sem fog megvalósulni. Így igazából akár a szemétbe ki is dobhatták volna a rendszert, illúzió bármi érdemi fejlődést várni az új modelltől.

Értékelés: 0/5 

  1. Egységes, átlátható, igazságos parkolási rendszer bevezetése

 A parkolás ügye fontos kérdés, így nem hagyhatjuk, hogy a városlakók helyett mindenféle maffiák tegyék zsebre a rendszer hasznát. Egységesen fővárosi kézben lévő parkolási rendszerre van szükség, amely átlátható és egyszerű elvek szerint működik, és a keletkező hasznot a közlekedési rendszer egyéb elemeire fordítja, különös tekintettel a közösségi és a kerékpáros közlekedés fejlesztésére. Nagy előrelépés lenne az általános ingyenes lakossági parkolás megszüntetése, vagy mélygarázsokba terelése, akár az Ön által javasolt közlekedési alapjövedelemmel kombinálva, mert így értékes közterületek szabadulnának fel a felszabaduló felszíni parkolók más célú hasznosításával. A Főváros ezt igyekszik ugyan egységes kézben tartani, de a jogszabályok ennek nem kedveznek, hiszen a kerületek kezében van a döntés. Kezdődő remények azért látszanak, hiszen a XIII. kerületben a második autó után már szemmel látható összeget kell majd fizetni a járványhelyzet elmúltával.

Értékelés: 2/5

Az ingyenes lakossági parkolás anomáliáiról bővebben: Ingyenes parkolás - mennyibe is kerül? 

  1. Felelős jövőtervezés

Nyilván egy olyan városban, ahol pénzügyileg a túlélés cél, ez csak korlátozottan várható el. A Főváros szemmel láthatólag nem mer/tud semmire hosszútávú kötelezettséget vállalni, amire lássuk be, jó oka van. Ugyanakkor Budapest rendelkezik egy ún. Egységes Forgalmi Modellel, amely egy magas szintű szoftver a közlekedési változtatások modellezésének, értékelésének támogatására, amelyet akár egy-egy útszakasz lezárásánál is elő lehet venni. Ebből a szempontból többségében pozitívak az eddigi tapasztalatok, gondoljunk csak Belső-Erzsébetváros forgalomcsillapítására, vagy a 2020 tavaszán felfestett kerékpársávokra, ahol nem csak a kerékpározás javítása, hanem a közúti forgalom visszaszorítása is megvalósult több helyen.

Ugyanakkor a fenti célokból nem szabad engedni politikai adok-kapok keretében. Kifejezetten negatívnak tartjuk a Nagykörút politikai alapú keresztmetszeti visszarendezését, illetve nem is értjük, hogy a sikeres nyári próba után hogy merülhet fel a pesti alsó rakparton a közúti forgalom bármilyen mértékű megtartása. 2024-ig szól a jelenlegi mandátum, és tapasztalatból tudjuk, hogy a hangos kisebbséget (autósok) a ciklus második felében már nem merik piszkálni. Ezeket a radikálisnak hangzó, egyébként teljesen logikus lépéseket mihamarabb meg kell tenni, ha élhető várost akarunk magunknak.

Értékelés: 3/5

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedesiklub.blog.hu/api/trackback/id/tr8716388746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albu 2021.01.15. 17:32:08

0/5 ≠ 5/0 (ami végtelen), aúgy jó összefoglaló, köszi

bozon 2021.01.16. 03:49:32

@Albu: off, de pont ezt akartam írni. :) Ráadásul egy alapvetően műszaki blogon...

nyerafidesz 2021.01.16. 05:49:48

A kőrúti kerékpársáv egy tévút. Behajtották az autókat a mellékutcákba parkolni, ahol persze megint csak kerékpársávok vannak.
A bringás amúgy is szarik a Kresz-re, kerékpársáv, zebra, járda, tök mindegy. Majd akkor lesz normális kerékpározás, ha az általános iskolát minden gyerek Kresz-vizsgával fejezi be.
Addig pedig megy a képmutatás a bringások részéről.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 06:38:50

Már bocs, de Vitézy miért értelmes vezető? Életében semmi hasznosat nem csinált, csak Anikó néni rokonsága miatt került egyáltalán cég közelébe, egyből vezérigazgatónak... Legalábbb a szakmaiság nem homályosította el a tisztánlátását.

Gyikarc 2021.01.16. 07:08:11

@Közlekedő tömegközlekedő: látszik lövésed sincs vitezy miket csinált. Miután a lista túl hosszú ezért lusta vagyok leírni, keress rá, tele az internet

chrisred 2021.01.16. 07:20:56

BKK 2010 és 2014 között közszolgáltató céghez képest példátlan szabad kezet és egy halom pénzt kapott felhasználásra, és gyakorlatilag pár üres és csicsás fejlesztésen kívül semmit nem csinált. Tarlós épp idejében szüntette meg Vitézy kiskirályságát, még mielőtt a város beleszaladt volna az elektronikus jegyrendszerhez hasonló értelmetlen pénzszórásba.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 07:56:56

@Gyikarc: Na nézzük: szétkúrta a körúti közlekedést a lámpa programmal, mert az autista köcsögje kiszámolta, hogy ha vaklaki Budáról Budára villamossal megy a körúton át, akkor így 2 perccel hamarabb ér oda. Festett egy busz sávot a Budaörsi útra, ami még Tarlósnak is sok volt és egy napig volt hatályban. Meg libsi ratyi partikon vett részt. Kb. ennyi. Nyomorult shitpump ez. Gondolj bele: a Fideszes városvezetésnek is szakmailag vállalhatatlan volt. Pedig ott max politikai okból szoktak kádereket kukázni. Micsoda teljesítmény...

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 07:59:12

@chrisred: Ez a gáz, hogy elvileg korlátlan anyagi és politikai felhatalmazása volt. És az Orbán családi kötelék miatt Tarlósnak se lehetett könnyű kibaszni, nyilván führeri jóváhagyás kellett hozzá.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 08:01:22

@nyerafidesz: Erről az a véleményem, hogy bringasáv nyilván kell, de jobb helyen az építik és nem felfestik. És meg kellene kérdezni a budapestieket, hogy milyen közlekedést akarnak. És most nem a hangos kisebbségre gondolok, mint a hőzöngő bringás klub. Lehetne egy népszavazás, hogy akkor van változás, ha a jogosultak többsége azt akarja.

Treff Bubi 2021.01.16. 08:23:36

Ezekből azért nem kevés van, aminek a megvalósításához sok pénz kell.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2021.01.16. 08:27:16

hát pont tegnap voltam a nagyfaluban.
agyrém. sarga biciklirajz, áthuzva, buszfelirat sargaval, sarga Xel áthúzva, feher felirat nincs athuzva, a bajcsyn a 3 savbol 1, a nyugati feluljaron atjonni 30p. ugy h a bajcsyn semmi forgalom. az uton vegig igenytelen betondarabok koze állított terelotablák vegig. mindezekzek a lampak abszolut osszevissza, mintha az lenne a cel h minden kbsztt lampanal meg kelljen allni. a szabadsag hidon visszafelé, ugy h a gellert teren NULLA auto 25 perc. a budai hidfotol a kalvinig. a vasarcsarnok elott stroboszkóp zold, minden 3. auto az elzart teruleten ragad, vagy el sem tud a második indulni szanalmas, nevetseges, rohejes es kvvara orulok h nem lakom mar pesten. szopjatok fel karacsony gerit bmeg nyugodtan, de egy barom, alibizo faszpörgettyű. boruljatok le elotte bmeg, az valo nektek.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 08:34:36

@FILTOL: Ja, baszki, magunknak választottuk. Viktórió meg röhög, hogy nem kell ezt leszalámizni, elvérzik majd a saját magán ejtett sebekből. Nagyon nem voltam Tarlós-fa, de ez a rohadvány Kgeci kritikán aluli.

Yaesu 2021.01.16. 08:45:07

Kihagytátok Vitézy ténykedéséből a buszok megszokott sötétkék fényezése helyet bevezetett buzikéket. Amúgy, azt tudja valaki, hogy erre mi szükség volt? Ja, meg a Rogánnal karöltve teljesen szétbaszta a legbelső V. kerület közlekedését, sétálóutcák lettek hirtelen Tonyó haverjainak az érdekeltségén lévő éttermek környéke.

Kerékpársávok, kellenek, de nem így. Amúgy meg Karácsony teljes inkompetenciáját mutatja az, hogy olyan civil szervezetekkel egyeztetett, mint pl. a VALYO, Budapest Bike Maffia, stb a témában, de a KTI-t, BME közlekedési szakát, Autóklubot nem vonta be. Ja, mert szakmai alapon lesöpörték volna az egész idióta agymenését?

Karácsony és bandája kurva nagy tévedése a fővárosnak. Ennél még a Tarlós is jobb volt, csak ő már belefáradt.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 08:54:15

@Yaesu: A belvároshoz hozzá tartozik, hogy azt még a szoci Steiner Pali bácsi, alias Macilaci kezdte (Budapest Szíve program - buzi hehe), a Petőfi aluljáró betömése is ott merült fel. Egy aluljáró építésénél csak a betömése drágább, jó projekt volt az. Minden épeszű helyen megszüntetik a szintbeli kereszteződéseket, Vitézy kalácska meg keresztes háborút indított a Nyugati felüljáró, meg a Rottenbiller, meg még a BAH csomópont ellen is. A jó hyr, hogy szaporodni legalább tuti nem fog ez a retard szarpumpa

haXXor 2021.01.16. 08:56:38

Nekem a kedvencem az Ulloi kornyeke. Van ott olyan keresztezodes ami 100k levezetett km utan nekem is kemeny fejtoro. Tarlos elmondta, oke a forgalomcsillapitas de ahhoz eloszor a kulvarosi reszt kell rendbe tenni (parkolok, parkolohazak es onnet tomegkozi a belvarosba). Karigeri meg pont leszarta ezt es ad hoc jelleggel csinalt valamit, hogy latszodjon o aztan csinal valamit. Kar, mert en a belvarosban elek es bicajjal speciel nem lett jobb, mert pont nem a Koruton lakom. VIII. kerben meg az az utca fejlesztese, hogy az eves parkolas 30k lesz meg kibasznak nehany faladat amibe valami fat ultetnek (kritikan aluli amugy ez a 'programja' Pikonak)

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 09:05:33

@haXXor: Még jobb a IX ker egyirányusítás, ahol az átszervezés miatt a kukás autók nem tudtak befordulni egy darabig...
Tök jó szociológiai kísérlet, hogy adj hatalmat 40 éve mellőzött faszoknak, és nézd meg, mihez kezdenek vele.

chrisred 2021.01.16. 09:11:04

@Yaesu: "Kihagytátok Vitézy ténykedéséből a buszok megszokott sötétkék fényezése helyet bevezetett buzikéket. Amúgy, azt tudja valaki, hogy erre mi szükség volt?"

Színtiszta propaganda volt. A régi füstölgő, ultrakényelmetlen Ikaruszok megtartották a sötétkéket a BKV jelzéssel, míg az újonnan beszerzett nyugati buszok világoskékek lett BKK felirattal, hogy mindenki számára nyilvánvaló legyen, melyik a modern, lendületes cég. Pedig nekik közlekedésszervezőként támogatni kell volna a tömegközlekedést lebonyolító céget, és nem rivalizálni vele.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.01.16. 09:39:11

@Albu: @bozon: Félelmetes, hogy két ennyire ostoba kommenttel nyitott ez a bejegyzés.

A / jel nem csak matematikai művelet lehet.
0/5 = 0 pont az 5 eléretőből...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.01.16. 09:40:28

@nyerafidesz: Köszönjük a gyök2 szokásos minden bringás hülye szemét kommentet.
Azt azért kérdezném, hogy mutasd már meg a ph utcákban levő kerékpárutakat. Komolyan érdekelne, mert még nyom sincsen, nemhogy sáv.

chrisred 2021.01.16. 09:40:50

@Közlekedő tömegközlekedő: Ez nekem időben nem áll össze. A Budapest Szíve program uniós támogatott projektként leghamarabb a 2007-2014-es programozási időszakban indulhatott, és 2006-tól Rogán volt a polgármester.

bozon 2021.01.16. 09:53:28

@molnibalage: a legnagyobb ostobaság ész nélkül ostobázni. :) A perjel nemcsak matematikai műveletet jelenthet, de a rész / egész jelölésben való szerepeltetése onnan ered. Ez van.

Ez abból is látszik, de te is önkéntelenül jó sorrendet használsz. A posztoló használt rosszat. Félelmetes. :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.01.16. 10:04:06

@bozon: A sorrend is lehet tetszőleges. De azért álljál csak bele teli talppal a hülyeségbe. Jó netes szokás szerint.

konrada 2021.01.16. 10:05:38

@chrisred: qrvára nem ez volt az oka, hanem az, hogy ahonnan száz számra vették a használt buszokat, ott ez a világoskék az alapszín, és egyszerűbb volt a megmaradókat átfesteni, mint azokat.

konrada 2021.01.16. 10:09:43

@FILTOL: +++1
Kargeri csak arra képes, hogy szétbasszon, meg fejlesztést leállítson. Vicc, hogy egy levélkiadó főpostánál nem lehet megállni.

konrada 2021.01.16. 10:14:24

Tóth Jóskának meg az anyja...
Ha forgalmat akár csökkenteni, lője fel a csába a parkolási díjat, hogy a kiköltözött parasztok ne foglalják a helyet az ott lakóktól, nem azokat kéne lenyúlnia.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 10:40:49

@chrisred: Az előkészítés kezdődött korábban. És hát az sem meglepetés, hogy a fidesznek az mszp soha nem volt gazdasági ellensége. Pl. Puch Laci bá és Simicska haversága

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 10:44:25

@molnibalage: Szerintem alapvetően senkinek nem fájnak a bringások, mindenki közlekedjen, ahogy akar. De ez, az őket is veszélyeztető bringasáv festési fétis egy nettó faszság. Pl. a Villányi úton lévő, ami a buszok által használt külső sávból hagy meg kb 1.75 métert. Szerintem ott Te sem akarsz nyugodt szívvel, családostól bringázni.
Ez az istenbaszta Karigeci megkérdezhetné a lakosságot, és nem az érdekképviseleti hangoskodókat, hogy milyen közlekedés szervezést szeretne a nép. Oszt azt kell megvalósítani.

totii 2021.01.16. 11:07:43

@Albu: Ha már más is hozzászólt: 5/0 nem végtelen. 1/(1/n)=n tart a végtelenhez, de egyik n-re sem végtelen. A nullával való osztás meg nincs értelmezve.
Ugyanakkor fordítva én is jobban szeretem.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 11:11:53

@konrada:
Ez lehet egy jó módszer, de igazándiból P+R parkolókat kellene az ingázóknak építeni. Mellesleg megszüntetni a kerületi lakosok ingyenes (kvázi ingyenes) parkolási jogát. Vehet magának, vagy bérelhet garázst, vagy nem kötelező autót tartani. De most térítés mentesen használják a közterületet. És a érzésre a 25-30%-uk autója nem is mozog, csak ott van letárolva.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 11:16:54

@chrisred: Ja, és ne felejtsd el, hogy az fővárosi és nem kerületi projekt volt, a fő gazdája Demszkáj volt, kerületi háttérénekléssel.

Rwindx 2021.01.16. 11:29:02

Csömöri úti felüljáró? az már smafu?
Közel egy éve le van zárva úgy hogy egy kapavágás nem történt, a forgalom meg szűk, amúgy is terhelt utcákra van terelve. Arról nem beszélve hogy az újpalotai körvasútsort bringások és futók is használják, most már életveszélyben...

bozon 2021.01.16. 12:00:30

@molnibalage: hát, pont azt írtam le, hogy miért tetszőleges. De azért állj csak bele teli talppal a hülyeségbe. Jó netes szokás szerint. :)

bozon 2021.01.16. 12:02:19

@konrada: Tóth Jóska a végtelenbe is lőheti a parkolási díjakat a külsők számára, ha már sokkal több ingyenes engedély van kiadva, mint hely.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.16. 12:16:32

@bozon: Igen, jó kérdés, hogy miért hagyják, hogy a helyiek ingyen parkoljanak. Ez szerintem adó kérdést is felvet,. elvileg SZJA-t kell fizetni minden olyan juttatásért, amit valaki megkap ingyen úgy, hogy másoknak piaci árat kell fizetni.

chrisred 2021.01.16. 15:05:57

@Közlekedő tömegközlekedő: Mondjuk miért utazhat egy vasutas ingyen a vonaton, amikor másnak fizetni kell érte?

Bkkzol 2021.01.16. 15:24:22

Nem lehet rosszat mondani az éves tevékenységükre, mert pont semmit nem csináltak. Az eddigi vezetőket lecserélve a saját " tanácsadóiknak, ügyvédeiknek" csepegtetik a pénzt.

Bkkzol 2021.01.16. 15:28:57

@Közlekedő tömegközlekedő: akár még jó ötlet is lehetne az ingyenes parkolás megszüntetése, de reális, kifizethető éves díjjal. Különben a szemét módjára szétszórt rollerekkel foglalkozik valaki? Járdán úton, parkban ... keresztbe-hosszában ... fektetve szétszórva napokig.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.17. 12:08:08

@chrisred: Azért az annyiban mindenképpen más, hogy a MÁV a vasutas munkáltatója.És az állást úgy is hirdetik, hogy a kompenzációs csomag része az ingyenes utazás. Nyilván a bérükben ezt figyelembe veszik. A kerületi lakó semmivel nem járul hozzá a kerület életéhez, nem neki dolgozik, csak ott lakik (valahol meg mindenképpen lakna).

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.17. 12:10:36

@Bkkzol: Szerintem erre a legjobb megoldás az eldobált rollerek önkormányzati begyűjtése lenne, majd átvehető díj ellenében, vagy 30 nap múlva aukció. Ehhez végképp csak egy helyi rendelet kell.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.17. 12:11:17

@Bkkzol: Ez nagyon aljas volt. (az igazság tartalmával nem tudok vitatkozni....)

chrisred 2021.01.17. 13:30:58

@Közlekedő tömegközlekedő: És a 65 év felettiek.?Ők nem a MÁV alkalmazottai. Egyébként tévedsz, a helyi önkormányzatnál bejelentett lakosok a gépjárműadót a helyi önkormányzatnak fizetik (legalábbis 2020-ig így volt), tehát hozzájárulnak helyi önkormányzat költségvetéséhez. A máshol lakók pedig a saját önkormányzatuknál fizették.

Közlekedő tömegközlekedő 2021.01.18. 06:51:17

@chrisred: A 65 év felettiek ingyen utazása egy idióta kormányzati döntés még a szocik idejéből, amikor még majdnem ingyen repülőjegyet is kaptak, ha emlékszel.
A gépjárműadó mindig is központi adó volt, csak korábban az önkori magánál tarthatta. De jogilag sosem volt az önkormányzat pénze, bár mindegy, mert az önkormányzat állami finanszírozással működik. Hiába, a magyar választó a durván központosított hatalmat és kormányzást szereti...
De a lényeg szerintem, hogy aki autót tart, az maga gondoskodjon a tárolásáról, azt ne mások ilyen-olyan adóiból fizessék közösen. Akinek ez túl sok, az valójában nem engedheti meg magának az autó tartást. Nem kommunizmus van, hogy mindenkinek ugyanaz jár anyagi tekintetben.

chrisred 2021.01.18. 08:17:47

@Közlekedő tömegközlekedő: Tévedés, a gépjárműadó átengedett központi adó volt, tehát jogilag is az önkormányzat rendelkezett felette, eleinte a teljes összeggel,, aztán csak egy részével. De akkor is számított, hogy melyik önkormányzathoz fizették be.
Senki nem fizeti mások adójából a helyi lakosok közterületi parkolóhelyeit, az ingyenes. Mint általában a közterület használata, tekintettel arra, hogy arra senkinek nem lehet többletjoga. Parkolási díjat pedig csak közlekedésszervezési okokból lehet szedni, és a nem a saját lakóhelyén parkolók parkolási díja mögött pont az a közlekedésszervezési ok áll, amire találóan rávilágítottál, aki az autóját nem az otthonánál akarja tárolni, hanem máshol, az gondoskodjon róla, ne vegye el az ott élők elők a közterületet. Tekintve, hogy az egy olyan önkormányzat tulajdonában áll, amihez neki semmi köze.

Adani 2021.01.27. 09:14:51

@bozon:
Épp ez a baj, nem kéne ezt megengedni, dugódíj, jó magas parkolási díj kell, másképp nem lehet leszoktatni az elkényelmesedett népséget, akinek szinte odanőtt a hátsójához az autó, hogy a WC-re is autóval járjon. Erre pedig szükség van ,mert nem fenntartható dolog, pláne az, hogy egy családban van már 2 vagy 3 autó is, amiből 1 csak arra, hogy vasárnap a nagyi elmenjen a Tescoba nagybevásárlásra, de amúgy 7 napból 6 napig csak a helyet foglalja.

Adani 2021.01.27. 09:20:19

@Közlekedő tömegközlekedő:

Végül is még most is azokból a projektekből él a BKK, amiket még a Vitézy érában dolgoztak ki, és terveztek meg, hogy azonnal indítható állapotban legyen. Az 1-es villamos meghosszabbítása óta volt valami, amivel a BKK elő tudott jönni mint fejlesztés? 2019-ben volt az is, és azt is még a Vitézy-érában tervezték meg. A fonódót szintén. A most talán elinduló Infoparki villamosvonalat szintén. Fiók mélyén van még Bajcsy villamosvonal meg még sok más is, többek között ennek köszönhető, hogy nem letolt gatyával áll a BKK mikor támogatást lehet kérni csak mutatni kéne valamit, ami teljesen ki van dolgozva és indítható állapotban van.

Adani 2021.01.27. 09:25:22

@Yaesu:

Belvárosból pedig igen is ki kell zavarni az autókat, nem oda valók. Átmenő forgalom pláne nem. Csak célforgalomban és indokolt esetben mehessen autó oda, arra meg pont elég ha sétálóutca lesz valahol. Nyilván a költöztető meg az asztalos nem cipelheti a hátán a szerszámait a boltokba is árut kell vinni, de az a luxus már nem fér bele hogy a sarki boltba is kocsival járjon a lusta ottlakó meg, hogy ott tárolja az utcán a kocsit.

chrisred 2021.01.27. 09:47:12

@Adani: Az V. kerület az egyik leginkább elöregedett körzet, az ott lakók 30% 60 év feletti, normál boltok pedig, ahonna egy háztartást el lehet látni, mivel az idegenforgalom minden talpalatnyi területet méregdrágává tett, gyakorlatilag már nincsenek arrafelé. Nagyjából ennyit a "lustaságról".

bozon 2021.01.27. 14:58:00

@Adani: félreértettel, én is a magas díjak védelmében írtam, hogy addig semmi értelme, amíg van egy csoport (a helyiek), akik ingyen megtöltik az összes parkolót.

Adani 2021.02.09. 09:14:28

@chrisred: Viszont az ingatlanárak ott magasak, és mindig van rá kereslet, a bulinegyedben, szóval egy szoba-konyhás odúért kacsalábon forgó palotát lehet kapni agglomerációban vagy lakóparkban lakást egy kerülettel odébb kb. ahol van saját parkoló. Most épp visszaesett ott is a forgalom, de a bulinegyed felkapott lesz a pandémia után is , és aranyárban vannak ott a lakások.

Lustaság mellett az sem járja, hogy tart egy autót azért, hogy hetente egyszer elmenjen vele 1 km-el odébb lévő Tescoba bevásárolni, de amúgy 7 napból 6-ot áll az utcán és helyet foglal. Ezért nem jó az ingyenes parkolás és ezért kéne dugódíj meg parkolási díj is, máris nem lenne gond forgalom csillapítás mellett sem, hogy nincs parkolóhely, mert autó tárolásra nem használnák az utcát, ilyenek, mert még taxival is olcsóbb lenne hetente egyszer hazahordani a fél boltot, így kevesebb parkolóhely is elég lenne, hogy a boltba árut hozó furgonos meg a vízvezeték szerelő meg tudjon állni.

chrisred 2021.02.09. 09:26:07

@Adani: Annak, aki nem akar megválni a lakásától, ez csupán elméleti kérdés. És amíg a magyar jogrend meg nem határozza, hogy kinek hol lehet lakása, addig az ilyen kérdésekben a helyben lakóknak léteznek saját érdekei és szempontjai. Utána már lehet ide-oda költöztetni az embereket, ahogy a közösségi érdek megkívánja, szép bolsevik tempóban.

Adani 2021.02.12. 09:32:11

@chrisred: Sebaj az idő ellenük dolgozik, az örökösök járnak jól előbb-utóbb mikor aranyárban lehet kiadni Airbnd-be vagy eladni is egy 50+ éve fel nem újított öregasszony szagú szoba-konyhás lyukat belvárosi ékszerdoboz és hasonló hirdetésekkel.
süti beállítások módosítása